Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
Zodra we je betaling hebben ontvangen, gaan we aan de slag met het verzamelen, inpakken en verzendklaar maken van de bestelde artikelen. Als alle items binnen je bestelling bij ons op voorraad zijn, geldt de volgende levertijd voor Nederland en België (exclusief Waddengebied): bestel je op werkdagen vóór 22:00 uur of in het weekend vóór zondag 17:00 uur, dan verzenden we dezelfde dag nog.
Je kunt ook kiezen om je bestelling tegen een gereduceerd tarief in een winkel af te halen. Je krijgt dan een (e-mail) bevestiging wanneer je bestelling klaar ligt in de winkel. Meer dan 90% van de bestellingen worden binnen 2 werkdagen afgeleverd in de winkel.
Je ontvangt na verzending van ons een mail met daarin de Track & Trace link, zodat je kunt zien waar je pakket zich bevindt.
Ons advies is om de apps van PostNL en DHL te downloaden, zodat je altijd de actuele verzendstatus van je pakket kunt bekijken en of wijzigen naar een andere datum of afhaalpunt.
Woon je in het Waddengebied of buiten buiten Nederland/België kan de levertijd langer zijn, meestal 2 werkdagen.
Zie hier voor de tijden buiten Nederland.
Direct uit eigen voorraad leverbaar
Bij elk product zie je direct de actuele voorraadstatus in ons magazijn. Is een product tijdelijk uitverkocht, dan staat hier een verwachte levertijd bij. De levertijd is een standaard levertijd voor deze leverancier, dit na ervaring met artikelen die deze leverancier voorradig heeft. De levertijd kan afwijken van deze standaard levertijd. Je bestelling wordt in één keer uitgeleverd. Je bestelling wordt verstuurd als alle producten op voorraad zijn. Wil je voorradige artikelen nu al hebben? Bestel ze dan apart.
Indien je niet thuis bent
Als je niet thuis bent bij aflevering, gaat de bestelling direct naar een PostNL-locatie. Daar kun je de bestelling afhalen. Neem je legitimatiebewijs mee ter controle en haal je pakket op binnen 1 week.
Verzending
Alle prijzen worden getoond inclusief BTW. Het is niet mogelijk om via onze webwinkel producten te leveren zonder BTW voor Europese (niet Nederlandse) bedrijfsmatige klanten met een BTW-nummer.
Je pakket online tracken
Je kunt je bestelling volgen via je account, met PostNL-pakketcode op de website van PostNL. Met zendings nr./bezorgcode op de DHL website. Je vindt deze code in de verzendbevestiging, die wij je per e-mail sturen. Bij kleinere producten die als briefpost worden verstuurd vindt je geen pakketcode in de verzendbevestiging. Deze zendingen kun je niet volgen via de website van PostNL.
Bezorgdagen in Nederland
PostNL bezorgt voor ons je bestelling binnen Nederland op de volgende dagen:
Besteld voor 22:00 uur op: | Bezorging* op: |
Maandag | Dinsdag |
Dinsdag | Woensdag |
Woensdag | Donderdag |
Donderdag | Vrijdag |
Vrijdag | Zaterdag |
In het weekend (voor zondag 17:00 uur) | Maandag |
* = Door externe problemen kan er een vertraging ontstaan. 99,3% van de zendingen wordt bezorgd volgens bovenstaand schema. |
DHL bezorgt voor ons je bestelling binnen Nederland op de volgende dagen:
DHL bezorgers bezorgen van maandag tot en met zaterdag, en delen elke dag op in tijdvakken. Heb je geen zendingsnummer, maar wil je toch weten hoe laat DHL ongeveer langskomt? Dan kun je met je postcode zien wanneer DHL in jouw straat is.
GLS bezorgt voor PartsNL je bestelling buiten Nederland binnen de volgende tijden:
Alleen op werkdagen, voor 18:00 uur besteld
Land | Doorlooptijd | Afwijking * |
België | 24 uur | |
Bulgarije | 96 uur | |
Duitsland | 48 uur | |
Estland | 120 uur | |
Finland | 96 uur | * |
Frankrijk | 48 uur | * |
Hongarije | 72 uur | |
Italië | 72 uur | * |
Letland | 120 uur | |
Litouwen | 96 uur | |
Luxemburg | 24 uur | |
Oostenrijk | 72 uur | |
Polen | 72 uur | |
Portugal | 72 uur | * |
Roemenië | 72 uur | |
Slovenië | 72 uur | |
Slowakije | 72 uur | |
Spanje * uitgesloten zijn de Canarische Eilanden, Balearen, Ceuta en Melilla. Hier sturen wij niet naar toe | 72 uur | * |
Tsjechië | 72 uur | |
Zweden | 72 uur | * |
(*) Afhankelijk van de bestemming in het land, kunnen de transittijden afwijken. |